Köpvillkor

§1 Allmänt

kretsgolf.se som ägs av Klaton Sweden AB (559421-9346) ingår endast avtal med personer över 18 år. 

Avtal ingås när köp slutförs i kassan.

I priserna ingår moms enligt Vinstmarginalbeskattning för begagnade varor (VMB).

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för eventuella pris- och/eller tryckfel. 

Alla varor förblir Klaton Sweden AB:s egendom till dess fulla betalning kommit bolaget tillhanda.

Klaton Sweden AB förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Produkt(er) som ingår kostnadsfritt i samband med köp av annan vara måste i samband med en retur också skickas tillbaka. Produkten som ingått i köpet kommer annars att debiteras motsvarande dess fulla värde.

Exempel: du köper en Driver för 3499 kr där det på köpet ingår en handske gratis, värde 199 kr. Du returnerar drivern men inte Handsken, vi kommer således återbetala dig 3300 kr.

Orderbekräftelse
När köp genomförs skickas en orderbekräftelse till angiven e-post. När varorna är packade skickas en leveransbekräftelse via e-post. När paketet finns att hämta på utlämningstället aviseras detta via sms. 

Personuppgifter
Dina lämnade uppgifter (personnummer, namn, adress, tel o s v) lagras i KretsGolfs kundregister. Uppgifterna skyddas enligt dataskyddsförordningen (GDPR) och lämnas inte ut till tredje part. Dina uppgifter används endast av KretsGolf för att underlätta vår kundkontakt. För fullständig integritetspolicy klicka här.

 

§2 Leverans

Vi levererar endast inom Sverige. Vid beställning över 2000 SEK levererar vi fraktfritt med DB Schenker. Vid beställning under 2000 SEK debiteras frakt enligt gällande priser i kassan.

Om innehållet i ditt paket är transportskadat när det tas emot, anmäl det genast på platsen. Om en försändelse kommer bort under transporten måste du meddela vår kundtjänst inom skälig tid (1 månad från leveransbekräftelse).

Leveranssätt:

Paket till ombud: För beställningar till paketombud använder vi DB Schenker Parcel Ombud. När din beställning har anlänt till transportörens utlämningsställe skickas en avisering till dig.

Avisering kan ske på något av följande två sätt, beroende på om vi har ett korrekt mobiltelefonnummer till dig:
SMS-avisering till din mobiltelefon. Aviseringen sker samma dag som paketet ankommer till ditt utlämningsställe.
E-post avisering. När ditt paket anländer till transportörens utlämningsställe skickas en avi till din e-post. Ta med dig din legitimation till det anvisade utlämningsstället för att lösa ut din beställning.

För att hämta ut paket krävs att du kan visa upp giltig legitimation. 

Vid eventuella leveransförseningar eller slutförsäljningar meddelas du. Om du inte är nöjd med ett nytt angivet leveransdatum har du alltid rätt att avboka din order utan kostnad. Vi kan inte erbjuda någon form av ersättning på grund av en leveransförsening eller slutförsäljning.
 

§3 Betalning

Kortbetalning: Vi tar emot betalning med Visa, Mastercard, Maestro eller American Express. Välj kortbetalning och följ anvisningarna. Varorna skickas direkt efter betalningen och ingen extra avgift tas ut. Kortbetalningar handläggs av Shopify Payments.

Klarna Betala nu: Vi erbjuder direktbetalning via Klarna. Med Klarnas Betala direkt kan du genomföra en betalning från ditt bankkonto.
Faktura, Klarna Betala senare: Vi erbjuder betalning med faktura via vår samarbetspartner Klarna. Ingen faktureringsavgift tillkommer (0kr). Betalningsvillkor 14 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift, dröjsmålsränta och aktuell referensränta.

Delbetalning, Klarna Dela upp: Vi erbjuder delbetalning i samarbete med Klarna. Du kan när som helst under delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Delbetalningsalternativen vi erbjuder visas i kassan. För aktuella villkor se Klarnas villkor här

PayPal: Du kan betala med PayPal, välj alternativet i kassan och följ sedan anvisningarna. Du behöver ett konto hos PayPal för att kunna genomföra betalningen. Har du inte detta kan du enkelt registrera ett vid köptillfället. Varorna skickas direkt efter betalningen och ingen extra avgift tas ut.

§4 Ångerrätt

Ångerrätt

Du som konsument har enligt lag rätt att ångra ditt köp inom en period av 14 dagar från det att du tagit emot varan. Du har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och kontrollera att produkten fungerar. Du som konsument är däremot ansvarig för en eventuell värdeminskning av produkterna, inklusive originalförpackning, som beror på en hantering utöver vad som krävs för att kunna fastställa produktens skick, egenskaper och funktion. För att tillämpa ångerrätten får du gärna fylla i vårt digitala formulär. När du meddelat oss att du önskar nyttja ångerrätten har du 14 dagar på dig att returnera varan.

Öppet köp

Du har full returrätt inom 14 dagar från att du har fått varan. Innan du skickar tillbaka en retur ber vi dig först registrera ditt ärende digitalt via vårt returformulär. Vid retur står konsumenten för returfrakt. En vara som skickas tillbaka måste vara i samma skick som den togs emot. Försändelsen skall emballeras väl och tänk på att du som kund är ansvarig för returen så spara gärna inlämningskvittot från fraktombudet. 

Reklamation

Är levererad vara felaktig eller skadad kan du reklamera den. Vid reklamation ber vi dig kontakta oss på info@kretsgolf.se. Vår kundtjänst kommer sedan återkomma till dig för vidare åtgärd i ärendet. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens beslut.
Första åtagandet vid en reklamation är att åtgärda felet. Om detta inte går och reklamationen blir godkänd kommer vi att återbetala pengarna.

Återbetalning sker normalt inom 14 arbetsdagar från det att vi mottagit och godkänt din retur. Vi kan endast utföra återbetalning på samma sätt och till samma konto som användes vid köptillfället. 

Returadress för ångerrätt och reklamation:
Klaton Sweden AB
Riddaregatan 18C
393 50 Kalmar
Sverige

Kontaktuppgifter för ångerrätt och reklamation:
E-mail: info@kretsgolf.se


§5 Force majeure

Klaton Sweden AB är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.